Naima är här för att revolutionera fikan med en smakupplevelse som är galet god och samtidigt bra för både dig och planeten.
Välkommen till Sveavägen och Observatorielunden i Stockholm när hela Sverige plockar skräp i samband med den internationella FN-dagen World Cleanup Day.
Pressbyrån PBX är där vi testar, utmanar och provar oss fram för att hitta nya vägar till mer hållbara val. I Pressbyrån PBX-butiken finns ett noga utvalt sortiment anpassat efter dina behov och planetens gränser.Självklart kommer vår fantastiska franchisetagare Michelle, som har varit med och drivit PBX sedan start, att fortsätta driva butiken. Välkommen in!
Nyhet: PBX och ICHA lanserar kombucha gjord på kaffesump Pressbyråns living lab PBX och dryckesföretaget ICHA tar nu nästa steg mot cirkuläritet genom att lansera en helt ny kombucha gjord på kaffesump. I stället för att slänga kaffesump som blivit över i PBX-butiken har den använts till att brygga en helt ny dryck, ICHA Kombucha Chai Coffee Grounds.
Brothy vann PBX innovationstävling Framtidens korv i våras, och vi har sålt drickbuljongen i fryst version i butiken sedan dess. Nu tinar vi upp smaklökarna och buljongen!
I våras inledde Reitan Convenience Sverige och Sweden Foodtech ett samarbete för att tillsammans hitta framtidens produkter på språng. Nu lanserar vi en rad produkter ur Sweden Foodtechs nätverk. Alltifrån tempechips till dryck gjord på avokadokärnor som annars skulle slängts.
Korv med bröd har varit en självklar del av Pressbyråns utbud för svenskar på språng under många decennier. Via oss på PBX tar vi nu nästa stora stora kliv mot framtidens convenience genom Transitionkorven, en unik korv som övergår från köttbaserad till helt växtbaserad för varje tugga du tar.
Är du nyfiken på att veta mer om PBX och vad som händer bakom spakarna? Häng med på en kort intervju med Michelle Isberg, som driver vår PBX-butik. Hon tar gärna en hållbar kardemummabulle, och hoppas på ännu fler PBX-butiker i framtiden.
Har du inte hunnit besöka oss i butiken ännu? Då har du missat något! Följ med på en virtuell rundtur för att få en försmak av vad som väntar inför ditt riktiga besök.
Vi accelererar vårt arbete mot framtidens hållbara convenience genom ett samarbete med Sweden Foodtech.
Våra tre ikoniska K:n - kanelbullen, kaffet och korven - är kanske de produkter som starkast förknippas med convenience. Hur har vi på PBX living lab jobbat för att dessa produkter ska bli hållbara? Här reder vi ut framtiden för våra mest älskade convenience-produkter.
I maj bjöd vi in till livepodd i butiken med temat Framtidens mat tillsammans med podden Heja Framtiden och Christian von Essen. Medverkande i samtalet var Clara Norell från Svensk Hampaindustri, Daniella Illerbrand från Sweden Foodtech, Christina Cheng från Sprillo och vår vd Anna Wallenberg.
Den mest kärleksfulla dagen på året, alla hjärtans dag, närmar sig med stormsteg. Med ambitionen att bli framtidens mest hållbara convenience lanserar PBX geléhjärtan gjorda på tång – för alla med hjärtat på rätt ställe. Tånghjärtana är framtagna av Sveriges Mästerkock-vinnaren Christin Kashou och kommer att säljas i PBX-butiken i Albano på kärlekens dag den 14 februari.
Benbuljong är den senaste trenden inom hälsosam mat och från och med den 26 maj finns produkten att köpa på PBX i Stockholm. Detta efter att startupen BROTHY gått segrande ur PBX innovationstävling Framtidens korv 2023.
Nu tar Reitan Convenience (Pressbyrån, 7-Eleven och PBX) och Coca-Cola i Sverige ännu ett steg mot att öka återvinningen för människor på väg. En pantmaskin kommer att placeras inne hos Pressbyrån mellan tunnelbanan och Stockholms Centralstation. Om försöket faller väl ut så kommer pantmaskiner att placeras på flera platser.
Visste du att…
3 miljarder takeaway-förpackningar konsumeras varje år i Sverige. Av dessa samlas 15% in, och mindre än 5% kommer till återvinning (jämför detta med PET-flaskor och burkar, där 85% kommer till återvinning. Om vi når samma återvinningsgrad som PET-flaskor och burkar kan vi spara upp mot 100 000 ton CO2, varje år. Det är en besparing som motsvarar utsläppen från ca 50 miljoner måltider eller 50 procent av den årliga vägtrafiken i Stockholm.
I Kina och Japan har man ätit sjögräs och alger i ett par tusen år, och det har länge funnits på asiatiska restauranger. Men nu börjar fler få upp ögonen för supermaten från havet. Till exempel har ett nederländskt start-up bolag tagit fram ett bacon av sjögräs. Sjögräset har enligt bolaget rätt köttiga smak och färg – vi följer utvecklingen med spänning.
© 2024 PBX